Incompany teambuilding

Customer journey mapping

Home » Alle teambuilding » Customer Journey Mapping

Teambuilding Customer journey mapping

Customer journey mapping wordt door steeds meer teams gedaan. Dat is niet voor niets, want het levert veel op! Customer journey mapping betekent dat je als team alle momenten in kaart brengt waarop de klant met jullie team in contact komt. Vervolgens analyseer je deze klantreis en kijk je naar mogelijkheden om de klantervaringen te optimaliseren. Daarbij is klant een ruim begrip. Het kan gaan om elke interne en externe stakeholder waarmee je als team te maken hebt, zoals investeerders, de pers, andere afdelingen of partners.

Teambuildingsessie over Customer journey mapping: ontdek hoe customer journey mapping bijdraagt aan tevreden stakeholders en een goedlopende organisatie

Het idee achter customer journey mapping is dat je tegemoetkomt aan de wensen en behoeften van je stakeholders. Die behoeften veranderen voortdurend en daarom is het van belang regelmatig de klantreis onder de loep te nemen. Je brengt dan de contactmomenten in kaart vanuit het teamperspectief én het perspectief van de stakeholder(s). Daarbij vallen verbeterpunten op en zien jullie ook waarin jullie uitblinken. Dit maakt het mogelijk om de klantreis te verbeteren, waardoor de stakeholders tevreden zijn en je als team nog meer plezier en resultaat uit je werk haalt.

Willen jullie als team ook zorgen voor gelukkige stakeholders en voldane teamleden? Dan is de teambuilding Customer journey mapping perfect voor jullie. Hieronder lezen jullie welke onderwerpen aan bod komen.  

Inhoud van de teambuilding

De punten hieronder geven een indicatie van de teambuilding. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.


  • Als team breng je in kaart in hoeverre jullie al met customer journey mapping bezig zijn. Komt het onderwerp wel eens ter sprake? Hoe denken jullie over het concept?
  • Daarna gaan we dieper in op de theorie achter customer journey mapping. Jullie leren wat het is en wat de voordelen ervan zijn.
  • De focus ligt vervolgens op hoe jullie de klantreis het beste analyseren. Het team brengt de (potentiële) contactmomenten van de stakeholders met de organisatie in kaart, kijkt naar de mogelijke problemen die kunnen optreden en bedenkt oplossingen daarvoor.
  • We slaan de momenten waarop jullie team uitblinkt niet over: dat zijn de WOW-ervaringen. Jullie leren om die momenten optimaal in te zetten om stakeholders een nog betere ervaring te bieden.
  • Gezamenlijk stellen de teamleden een praktisch plan van aanpak op om de klantreis voor de gewenste stakeholders te optimaliseren.
Resultaten van de teambuilding

We gaan in deze teambuilding werken aan de volgende resultaten.


  • Jullie weten wat customer journey mapping is, hoe jullie het toepassen en wat het oplevert voor het team en de organisatie.
  • Jullie brengen de klantreis in kaart en analyseren de contactmomenten, zowel door de ogen van het team als door de ogen van de stakeholders.
  • Daarbij onderzoeken jullie ook de WOW-ervaringen, de momenten waarop jullie de verwachtingen van de stakeholders kunnen overtreffen.
  • Jullie maken een haalbaar en praktisch plan van aanpak, zodat jullie de klantreis kunnen verbeteren.
  • Het team zal merken dat stakeholders tevredener zijn, waardoor ook het werkplezier en de teamspirit een boost krijgt.
Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


InvesteringGroepsgrootte
2 uur€795,00Max. 15 (meer in overleg)
4 uur€1.095,00Max. 15 (meer in overleg)
7 uur€1.995,00Max. 15 (meer in overleg)
2 * 4 uur€2.295,00Max. 15 (meer in overleg)

Proces voor de teambuilding

Voor het succes van de teambuilding is het essentieel dat de inhoud zo goed mogelijk aansluit op jullie situatie. Om dat te waarborgen doorlopen we op voorhand een aantal stappen:

  1. Zodra we jouw aanvraag hebben ontvangen plannen we graag een gesprek in om kennis te maken en meer over de aanvraag te horen. Dat kan digitaal of op locatie. Na het gesprek sturen we je een vrijblijvende offerte.
  2. Wil je graag samenwerken? Fijn! Je ontvangt na het akkoord op de offerte een digitaal inventarisatieformulier, waarin je meer input kan geven over jullie situatie.
  3. Op basis van alle input stemmen we de inhoud van de teambuilding af op jullie wensen. Je ontvangt van ons een concept programma en alle facilitaire informatie. We nodigen je uit om hier feedback op te geven.
  4. Is het programma akkoord? Dan is het proces voorafgaand aan de teambuilding afgerond. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.
Onze Actief leren-methode

De werkwijze tijdens een teambuilding is essentieel voor het resultaat. Dit is hoe we te werk gaan:


Tijdens deze teambuilding werken we met onze Actief leren-methode. Dit betekent dat deelnemers in de sessie de benodigde theorie krijgen, maar vooral actief en praktisch met de stof bezig gaan. Zo ontstaan razendsnel inzichten en vaardigheden die het team zelfstandig kunnen toepassen in hun eigen (werk)praktijk.

Door deze manier van werken realiseren we tijdens onze teambuildings een optimaal leerrendement. Leren wordt leuker én effectiever. En daar profiteert zowel het team als de werkgever van.

Lees hier alles over onze Actief leren-methode  →

Offerte aanvragen

Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan. Je ontvangt hem binnen 48 uur in je inbox.

Teambuilding in het kort

Duur: 2, 4 of 7 uur


Vanaf: €845,00 excl. btw


Groep: Max. 15 (meer in overleg)


Waar: Incompany, heel Nederland

Andere wensen of behoeftes?
We kunnen de training aanpassen.

Willen jij en je collega’s deze teambuilding volgen?

Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan voor deze teambuilding training.
Je ontvangt hem binnen 48 uur in je mailbox!

Heb je nog vragen of wil je advies? Onze coördinatoren helpen je graag.

We hebben de afgelopen jaren al meer dan 50 teams mogen helpen. 😍
Zij beoordelen ons met een gemiddelde van 8.6. Daar zijn we trots op!

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

CLC-VECTA boekt regelmatig trainingen voor de ontwikkeling van onze leden. Teambuilding-Trainer heeft een breed, interessant aanbod en een uitstekende prijsstelling.

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

TeambuildingTrainer organiseert sinds 2018 teambuilding voor onze collega’s. Ze hebben een groot aanbod en communiceren snel en duidelijk. Zowel voor de training als naderhand.

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

Ons team heeft bij dit bedrijf een training over effectief complimenteren gevolgd. Het werd een inspirerende, leerzame en vooral hele leuke dag. Tot de volgende keer!

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

TeambuildingTrainer verzorgt regelmatig trainingen bij ons. Dat is altijd prettig werken want ze schakelen snel, denken met je mee en leveren kwalitatief goede trainingen.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

Wij zetten TeambuildingTrainer regelmatig in op onze vitaliteit-dagen bij klanten. Wij doen dan de catering, zij doen een training. Onze klanten zijn altijd erg blij met hun bijdrage!

Robin van ’t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met TeambuildingTrainer kenmerken. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

8,6 waardering

Onze klanten waarderen ons
met een gemiddelde van 8,6.

150+ klanten

We hielpen de afgelopen jaren
150+ klanten door heel NL.

#1 trainers

Onze trainers zijn stuk voor stuk
experts binnen hun vakgebied.

Actief leren

Wij passen ‘actief leren’ toe voor
een optimaal leerrendement.

Peter Houtman

Coördinator

Advies nodig?

Heb je interesse in een van onze teambuilding trainingen?
We helpen je graag. Neem contact met ons op via onderstaande knop.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@teambuildingtrainer.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 3384.